DIGITAL TECHNOLOGIES AS MODERN INSTRUMENTS OF THE MANAGEMENT SYSTEM IN THE ENTERPRISES OF THE HOSPITALITY INDUSTRY
DOI:
https://doi.org/10.35433/ISSN2410-3748-2022-1(30)-14Keywords:
Business, hotel and restaurant business, digital technologies, management systems, management, marketing tools, competitivenessAbstract
The intensive pace of digital transformation creates the need to respond quickly to changes in needs, interests, tools, which are preferred by hospitality customers. From the point of view of business efficiency, digitalization is focused on integrating artificial intelligence, software products into the production process and the process of effective management decisions to solve current situations and solve problems based on ready-made decision algorithms based on real performance indicators. By adapting software resources to the work of enterprises and ensuring not only our own economic security, but above all, we form an unprecedented value to the consumer, assessing their needs and personally meeting their requirements, standards and wishes. This approach helps to increase the level of competitiveness of the enterprise in the market, which is extremely important especially for the hospitality industry, where you need a personal approach to each client. Often, hospitality companies carry out several activities, and the management of the entire production process should be organized in a single technological cycle, for the convenience of the client. It is with the help of software products that it becomes possible to combine completely different technological processes of separate divisions or departments of the enterprise into a single system with the ability to differentiate each type of work and evaluate the results of their activities and individual business processes. Modern software products make it possible to ensure the synergistic effect of the work of separate structural units or even branches of companies. The rapid development of software products encourages companies to move to an innovative type of development, trying to be the first to adapt new tools to their own business. By linking all systems into a single mechanism, we have real-time analytical data that allows us to: track the strengths and weaknesses of the business; understand the economics of the whole process of providing services and be able to quickly correct situations; focus on those channels from which users are most converted to real customers. Therefore, it is important to explore the basic tools of digital technologies that can be effectively used in the process of doing business and increase its competitiveness.
References
SERVIO HMS dla avtomatyzaciyi gotelnogo biznesu [SERVIO HMS for hotel business automation]. Exert Solution. Retrieved from https://expertsolution.com.ua/uk/modul-servio-hms [in Ukrainian].
SERVIO POS KIOSK dla terminaliv samoobslugovuvannia [SERVIO POS KIOSK for self-service terminals]. Exert Solution. Retrieved from https://expertsolution.com.ua/uk/modul-servio-kiosk--samoobsluzhivanie-klientom [in Ukrainian].
SERVIO POS ORDERMONITOR dla tochok prygotuvannia [SERVIO POS ORDERMONITOR for cooking points]. Exert Solution. Retrieved from https://expertsolution.com.ua/uk/modul-servio-ordermonitor-modul-zakazov [in Ukrainian].
SERVIO POS MOBILE – ce ne prosto nova versiya SERVIO POCKET [SERVIO POS MOBILE is not just a new version of SERVIO POCKET]. Exert Solution. Retrieved from https://expertsolution.com.ua/uk/servio-pos-mobile [in Ukrainian].
SERVIO MOBILE STATISTIC dla peregladu statystyky kompaniyi [SERVIO MOBILE STATISTIC to view company statistics]. Exert Solution. Retrieved from https://expertsolution.com.ua/uk/modul-servio-web-report--web-otchetnost [in Ukrainian].
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
a) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).