PROVIDING COMPETITIVE ADVANTAGES AND BUSINESS BENEFITS
DOI:
https://doi.org/10.35433/ISSN2410-3748-2020-1(26)-7Keywords:
competitive advantage, business, benefit, consumer, product, competitors, competition, serviceAbstract
In the face of increased competition, one of the main means of promoting your business, strengthening competitive positions in the market is to demonstrate to consumers the advantages of the company, product or service and the benefits that they will receive as a result. It has been established that preferences are formed based on the characteristics of a product, service or company as a whole. The author believes that the benefits are derived from the benefits provided by the characteristic, they help the client solve their problem, make life easier, save time, money or whatever is relevant to the buyer at the moment. The mechanism of generating business benefits is defined, which includes researching the demand of the target customer, the formation of competitive advantages, highlighting the benefits on their basis and demonstrating them to your customer.
It has been established that competitive advantages can be provided with the help of price, delivery time, experience, terms of cooperation, narrow specialization, business features, achievements, added value, responsibility for the goods (service), guarantees, demonstrations of offers, real customer reviews. Not all companies, especially young ones that are just entering the market, can compete with their competitors. To stay afloat, they have to inflate prices, extend the delivery time. In such cases, special techniques are used that help to make advantages with the disadvantages. These are facts that counterbalance weaknesses. So, newly created companies usually have a small set of goods and services. In contrast to this argument, one can offer a statement about narrow specialization on a particular brand and the possibility of providing detailed advice on the specifics of the product. That is, the disadvantages that can lead the company to failure can become powerful competitive advantages that even firms already established in the market cannot provide.
Demonstration of competitive advantages is a fairly simple option to promote and position your name, does not require financial investments, but it is an effective tool for conducting competition.
References
REFERENCES
Porter, M. (2010). Konkurentsiya. [Competition]. M.: Vilyams [in Russian].
Lamben, Zh. Zh. Strategicheskiy marketing: evropeyskaya perspektiva. [Strategic marketing: a European perspective]. Retrieved from: http://polbu.ru/lamben [in Russian].
Azoev, G.L. & Chelenkov, A.P. (2010). Konkurentnyie preimuschestva firmyi. [Competitive advantages of the company]. M.: Novosti [in Russian].
Balabanova, L. V. & Kholod, V. V. (2006). Marketynhove upravlinnia konkurentospromozhnistiu pidpryiemstv: stratehichnyi pidkhid: monohrafiia [Marketing Management of Enterprise Competitiveness: Strategic Approach: Monograph]. – Donetsk: Don DUET im. M. Tuhan-Baranovskoho [in Ukrainian].
Maslak, O. I., Kviatkovska, L. A. & Bezruchko, O. O. Vyznachennia rivnia konkurentnoi perevahy mashynobudivnoho pidpryiemstva na zasadakh zabezpechennia rozvytku yoho ekonomichnoho potentsialu [Determination of the competitive advantage level at the machine-building enterprise on the basis of ensuring its economic potential development]. Retrieved from: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3174 [in Ukrainian].
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Liudmyla Pavlovska
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
a) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).