TOURIST BRANDING AS A MEANS OF REALIZATION OF STRATEGIC GOALS OF TRUSKAVETS RESORT DEVELOPMENT
DOI:
https://doi.org/10.35433/ISSN2410-3748-2021-2(29)-7Keywords:
balneological resort, mineral water, development strategy, strategic goals; travel brand; medical and health tourism.Abstract
This article describes the advantages and infrastructural features of the resort of Truskavets - the most developed spa resort in Ukraine. It is emphasized that this resort has a developed network of different types of accommodation: hotels, sanatoriums, boarding houses, villas, which have more than 26,550 beds. A wide range of medical and health services is provided. The marketing strategy of development of the city which includes formation of a tourist brand is developed. Based on the data of the SWOT-analysis, the operational goals and objectives for achieving the strategic goals of the resort development were determined.
Comparing the goals and real changes, the achievements and problems of the resort were identified to achieve the strategic goal: "Truskavets is the capital of health. The leader among the balneological resorts of the world with the unique healing water Naftusya. Western Ukrainian Center for Medical and Cultural Tourism, Sports, Beauty and Longevity, with a developed infrastructure, high social and economic standards. "
Many tasks have been affected by the Covid-19 pandemic, which has caused significant economic damage to the city. In addition, the development of the resort is hampered by negative factors related to the solution of issues at the legislative and administrative levels.
The modern logo of Truskavets indicates that the uniqueness of the brand is based on water resources, but it does not fully represent the tourist and recreational potential of the city. In the minds of potential consumers, the city is perceived only as a place where you can improve your health. Mostly middle-aged and older people are interested in it, the city does not attract young people. In Truskavets, the range of services of the sanatorium-resort complex is expanding and the quality of service is improving. But, despite the developed system of accommodation facilities, the development of territorial tourist products is slow. The potential of the subregion and the surrounding centers of culture and tourism is not fully used. The material and technical base of Truskavets, in addition to medical and health tourism, allows to develop business, excursion, cultural and educational, entertainment, sports and other types of tourism.
References
Сайт Трускавець. Режим доступу: http://www.truskavich.com/uk/istoriya-truskavcya/.
Офіційний сайт Першого онлайн реєстратора торговельних марок. Режим доступу: https://profitmark.ua/uk/blog/istoria-tm-truskavets.
Офіційний сайт Інформаційного центру Трускавця. Режим доступу: https://truskavets.ua.
The Guardian. Режим доступу: https://www.theguardian.com/travel/2020/jan/18/best-budget-spa-holidays-eastern-europe-health-treatments.
Туристичний портал Укрзахід. Режим доступу: https://www.ukrwest.com.ua/truskavets/.
Типовий Трускавець. Сторінка в соціальні мережі Facebook. Режим доступу: https://www.facebook.com/Truskawiec.
Трускавець – курорт. Сторінка в соціальні мережі Facebook. Режим доступу: https://www.facebook.com/Truskavets.
Трускавець – місто здоров’я. Сторінка в соціальній мережі Facebook. Режим доступу: https://www.facebook.com/truskavets.official.
Трускавец. Сторінка в соціальні мережі Facebook. Режим доступу: https://www.facebook.com/gotruskavets/.
Офіційна сторінка Трускавецького туристичного информаційного центру в соціальні мережі Facebook. Режим доступу:
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Лариса Теодорович, Марія Лущик
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
a) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).