INNOVATION MARKETING TOOLS IN THE ENTERPRISE MANAGEMENT SYSTEM
DOI:
https://doi.org/10.35433/ISSN2410-3748-2021-2(29)-4Keywords:
management, innovative marketing, digital marketing, marketing technologies, customer life cycle.Abstract
The article is devoted to the issue of managing innovative marketing in a modern competitive market environment. As a result of research has been
established that innovations play a crucial role in ensuring economic growth. However, there is a problem of inefficient use of innovative marketing among domestic enterprises. The article considers the main trends in innovative marketing and clarifies the importance of managing the marketing activities of the enterprise. Among the main marketing trends were considered the following: digital, conversational and omnichannel marketing. New marketing technologies with elements of artificial intelligence and machine learning are considered, which include: predictive analytics, Programmatic platform, content management systems, SEO / SEM optimization tools, Big Data, ecommerce platforms, data collection and management tools, tag management, tracking unfinished sales. The most popular digital marketing skills in 2020 are identified: coding, development, video editing, copywriting, graphic design, software expertise, SEO / SEM experience, data analysis, marketing automation, software and project management.
Due to the reorientation of the business towards customer-centrism, a special place in the publication is given to the indicators of customer uniqueness and the definition of the customer life cycle. Knowledge of the calculation of the customer's vital value is crucial for the marketing success of the business, allows to increase the consumer value of the company's services to consumers through a timely response to the interests and requirements of customers. The confidentiality of customer information is an important issue in the era of digital marketing, so the paper studies some technology and basic ways to identify and protect users' personal data.
References
Ілляшенко С.М. Управління інноваційним розвитком промислових підприємств: монографія / С.М. Ілляшенко, А.О. Біловодська. – Суми: Університетська книга, 2010.– 281.
Випуск Глобального індексу інновацій за 2021 рік Україна – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.wipo.int/edocs/pubdocs/en/wipo_pub_gii_2021/ua.pdf.
Випуск Глобального індексу інновацій за 2021 рік «Відстеження інновацій через кризу COVID-19» – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.wipo.int/global_innovation_index/en/2021/.
Войчак А.В. Маркетинговий менеджмент: підручник / А.В. Войчак. – К.: КНЕУ, 2000. – 100 с.
Балабанова Л. В. Стратегічний маркетинг: навч. посіб. / Л.В. Балабанова. – Донецьк: [ДонНУЭТ], 2008. — 551 с.
Цифровий маркетинг – модель маркетингу ХХІ сторіччя: монографія / М.А. Окландер, Т.О. Окландер, О.І. Яшкіна . – Одеса: Астропринт, 2017. 292 с. – С. 46.
Сайт журналу «Розумні ідеї» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.smartinsights.com/managing-digital-marketing/marketing-innovation/6-essential-marketing-trends-for-2020/.
Окландер М.А. Пандемія COVID-19 – виклик для маркетологів / М.А. Окландер// Тези доповідей ІV Міжнародної науково-практичної конференції «Маркетинг і цифрові технології» ( 24–25 вересня 2020 року). – Одеса: ТЕС, 2020. ‒ С. 58.
Звіт Altimeter «Стан цифрового маркетингу 2019» – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.prophet.com/wp-content/uploads/2019/07/Altimeter_2019-State-of-Digital-Marketing_PDF.pdf.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Анастасія Ковпака, Ірина Мосійчук, Інна Клімова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
a) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).